kliniki VATANMED CLINIC
§ 1.
- Niniejszy regulamin porządkowy (dalej: „Regulamin”) jest wewnętrznym dokumentem organizacyjnym podmiotu wykonującego działalność leczniczą o nazwie „VATANMED Clinic” (dalej: „Klinika”) wpisanego do Rejestru Wojewody pod numerem 000000259871, na podstawie art. 23 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 r. nr 112, poz. 654), w zakresie określonym art. 24 ww. ustawy.
- Niniejszy regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Klinikę, a w szczególności:
- cele i zadania podmiotu, a także rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
- opis komórek administracyjnych i medycznych,
- wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat,
- prawa i obowiązki pacjenta,
- informacje podstawowe na temat dokumentacji medycznej,
- informacje na temat przetwarzania danych osobowych w podmiocie leczniczym,
- tryb składania skarg i wniosków,
- postanowienia końcowe.
- Klinika została utworzona przez: VATANMED CLINIC POLAND sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krucza 16 lok. 22, 00-526 Warszawa, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0001000936, NIP: 7011113527, REGON: 523603587.
§ 2.
- Celem działalności Kliniki jest udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu operacji przeszczepiania włosów, brody, wąsów i brwi przez wykwalifikowaną kadrę medyczną.
- Świadczenia zdrowotne w Klinice udzielane są w formie ambulatoryjnej oraz stacjonarnej opieki zdrowotnej.
- Do zadań VATANMED CLINIC należy w szczególności:
a) zapewnienie wysokiej jakości świadczeń zdrowotnych,
b) rzetelne wykonywanie obowiązków,
c) regularne podwyższanie kwalifikacji i umiejętności zawodowych,
d) przestrzeganie zasad etyki zawodowej,
e) stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego, będącego pod stałym nadzorem technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy jakości,
f) udzielanie świadczeń zdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta.
- Klinika udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie, na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi, według cennika dostępnego w klinice, z zastrzeżeniem, że cennik może ulec zmianie.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny lub inne osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia, w pomieszczeniach i przy zastosowaniu sprzętu oraz aparatury odpowiadającym standardom fachowym i sanitarnym, określonym w odrębnych przepisach.
- Klinika udziela świadczeń zdrowotnych z zachowaniem należytej staranności wymaganej od profesjonalisty, wedle wskazań aktualnej wiedzy medycznej, z poszanowaniem praw pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
§ 3.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w klinice zlokalizowanej w Warszawie, ul. Skoroszewska 7 lok U2, 02-495 Warszawa od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 .
§ 4.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych regulowany jest wymogami Ustawy o działalności leczniczej, Regulaminu organizacyjnego oraz umów cywilnoprawnych zawartych z innymi ubezpieczycielami.
a. proces udzielania świadczeń rozpoczyna się w punkcie rejestracji. Zapisy odbywają się w godzinach pracy Kliniki osobiście, telefonicznie pod numerem: 570766533 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: vatanmed.poland@gmail.com. Pacjenci są rejestrowani w zależności od dostępności danego terminu w kalendarzu kliniki,
b. podczas zgłoszenia, pacjent powinien wskazać swoje dane: imię i nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania, numer telefonu, adres poczty elektronicznej,
c. w dniu wizyty pacjent zobowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości potwierdzającego jego tożsamość,
d. świadczenie zdrowotne zostanie udzielone w terminie uzgodnionym z pacjentem,
e. warunkiem wykonania przez Klinikę usługi jest wyrażenie przez pacjenta pisemnej zgody na daną usługę, na formularzu przekazanym w dniu wizyty. Zgodę na usługę może wyrazić pacjent pełnoletni, posiadający pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych. W przypadku pacjentów niepełnoletnich podczas każdej wizyty wymagana jest obecność przedstawiciela ustawowego.
f. Klinika może odmówić wykonania usługi, gdy:
-pacjent nie wyrazi zgody na wykonanie usługi lub zgoda nie zostanie udzielona w sposób prawidłowy,
-pacjent nie wyrazi zgody na czynności, których podjęcie jest konieczne do prawidłowego wykonania usługi,
-w ocenie lekarza pacjent nie kwalifikuje się do wykonania danej usługi, w tym w szczególności z uwagi na przedstawione przez pacjenta wyniki badań, a także z innych względów o charakterze medycznym lub zdrowotnym,
-pacjent nie zastosował się do zaleceń kliniki co do konieczności przygotowania się w określony sposób do operacji,
-stan pacjenta wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych środków, które mogłyby w ocenie lekarza wpłynąć na wystąpienie ewentualnych powikłań w związku z wykonywaną usługą lub uniemożliwić lub utrudnić wykonanie usługi,
-pacjent nie dokona płatności za usługę w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
§ 5.
- Działalnością VATANMED CLINIC kieruje Kierownik .
- Kierownik Kliniki prowadzi sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz. Kierownikowi Kliniki przysługują wszystkie obowiązki i uprawnienia, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Celem wsparcia działań zarządczych w podmiocie leczniczym Kierownik Kliniki może powoływać dyrektorów poszczególnych komórek. Personel Kliniki podlega nadzorowi Kierownika.
- Do zadań Kierownika należy m. in. :
- kierowanie działalnością podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
- reprezentowanie podmiotu leczniczego na zewnątrz,
- podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania podmiotu i ponoszenie za nie pełnej odpowiedzialności,
- zarządzanie mieniem Kliniki,
- ustanawianie wewnętrznych aktów normatywnych,
- prowadzenie polityki kadrowej, płacowej, socjalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- podejmowanie przedsięwzięć mających na celu rozwój podmiotu leczniczego,
- nadzorowanie i koordynowanie pracy Kliniki,
- udzielanie urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, zwolnień od pracy dla pracowników bezpośrednio podległych,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz zapewnienie pracownikom szkolenia w tym zakresie,
- przyjmowanie skarg i wniosków od Pacjentów.
- Do zadań pracowników rejestracji należy:
- organizacja bieżącej pracy w punkcie rejestracji,
- organizacja oraz nadzór nad obsługą pacjentów w punkcie rejestracji,
- dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
- dbałość o należyte użytkowanie i stan techniczny sprzętu znajdującego się punktach rejestracji,
- dbałość o prawidłowe i terminowe rozliczanie zrealizowanych świadczeń,
- pobieranie opłat,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd.
§ 6.
- Dokumentacja medyczna oznacza dokumentację medyczną w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz aktów wykonawczych, wydanych na jej podstawie.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej w postaci wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć – Klinika nie pobiera opłaty.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku – Klinika nie pobiera opłaty.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta – Klinika nie pobiera opłaty.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej – Klinika nie pobiera opłaty.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – Klinika nie pobiera opłaty.
- Za udostępnienie innej dokumentacji nie będącej dokumentacją medyczną Klinika pobiera opłaty:
a) udostępnienie pierwszej strony dokumentu wynosi 10 zł brutto,
b) udostępnienie każdej kolejnej strony wynosi 5 zł brutto.
§ 7.
- Klinika udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie. Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych określa cennik dostępny w Klinice.
- Za udzielone świadczenia zdrowotne pacjenci wnoszą opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Płatności za usługi dokonywane są przez pacjentów w dniu ich wykonania, chyba, że strony postanowią inaczej.
- Wszelkie płatności realizowane są gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na wskazany rachunek za pokwitowaniem. Płatność przelewem uznaje się za dokonaną w dniu zaksięgowania środków na rachunku bankowym Kliniki.
- Potwierdzeniem zakupu usługi w Klinice jest wystawiany paragon lub faktura VAT.
- Pacjent żądający faktury VAT jest zobowiązany do poinformowania o tym fakcie przed wystawieniem paragonu.
- Zgodnie z art. 106b ust. 5. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.) w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej potwierdzonej paragonem fiskalnym fakturę na rzecz podatnika podatku lub podatku od wartości dodanej wystawia się wyłącznie, jeżeli paragon potwierdzający dokonanie tej sprzedaży zawiera numer NIP.
- Pacjent zobowiązany jest przed wizytą do zapoznania się z ceną świadczenia z obowiązującego na daną chwilę cennika, dostępnego w Klinice.
- W przypadku braku możliwości zgłoszenia się w ustalonym terminie na usługę, pacjent zobowiązany jest do poinformowania Kliniki telefonicznie i e-mailowo, nie później niż na 48 godzin przed umówionym terminem realizacji świadczenia medycznego. Usługa podlega unieważnieniu bez możliwości zwrotu kwoty w przypadku nieprzybycia i nieodwołania wizyty z 48-godzinnym wyprzedzeniem.
- O zwrot środków usług opłaconych i niewykorzystanych można ubiegać się do 60 (sześćdziesięciu) dni kalendarzowych od daty płatności. Po upływie terminu, usługi opłacone lub środki niewykorzystane pacjent ma prawo wykorzystać w przeciągu roku od daty zakupu.
- W przypadku braku możliwości odbycia przez pacjenta świadczenia w ustalonym terminie z uwagi na stan zdrowia uniemożliwiający skorzystanie z wykupionej wcześniej usługi, dokonana wpłata za niewykorzystane świadczenia jest każdorazowo zwracana, po przedłożeniu pisemnego zaświadczenia od lekarza wskazującego okoliczności uniemożliwiające realizację usługi.
- Pacjent ma prawo do przekazania osobom trzecim opłaconych usług lub wpłaconych a niewykorzystanych środków. Pacjent zobowiązany jest wówczas do wyrażenia pisemnej zgody.
§ 8.
- Klinika zapewnia przestrzeganie zagwarantowanych ustawowo praw pacjenta.
- Pacjent jest podmiotem praw i obowiązków, o których mowa w przepisach powszechnie obowiązujących, w tym w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 2009 Nr 52 poz. 417 z późn. zm.).
- Mając na powyższe, pacjentowi korzystającemu z usług Kliniki przysługuje w szczególności prawo do:
- prawo do świadczeń zdrowotnych,
- prawo do informacji,
- prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,
- prawo pacjenta do tajemnicy informacji,
- prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych,
- prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta,
- prawo pacjenta do dokumentacji medycznej,
- prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
- prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
- prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
- Pacjent korzystający ze świadczeń zdrowotnych zobowiązany jest do wskazania prawdziwych danych osobowych takich jak imię i nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania, numer telefonu, adres poczty elektronicznej.
- Pacjent jest zobowiązany do podpisania oświadczenia o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o jego stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia.
- Pacjent podpisuje oświadczenie o wyrażeniu zgody albo dostarcza zezwolenie sądu opiekuńczego na przeprowadzenie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego, na zasadach określonych w rozdziale 5 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Każdy pacjent korzystający z usług Kliniki zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz innych wewnętrznych regulacji dotyczących zasad świadczenia usług, które zostaną mu udostępnione w Klinice.
- Korzystając z usług świadczeń zdrowotnych w Klinice, pacjent ma obowiązek w szczególności:
- posiadania ważnego dokumentu tożsamości,
- przestrzegania zakazu wnoszenia i spożywania na terenie Kliniki napojów alkoholowych, środków odurzających, palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych oraz innych substancji, które mogłyby zagrażać życiu lub zdrowiu pacjenta, lub też powodować lub zwiększać ryzyko powikłań zarówno podczas, jak i po zabiegu,
- na czas trwania usługi pozostawić swoje ubrania w miejscu do tego wyznaczonym,
a przedmioty wartościowe zabrać ze sobą pod rygorem braku odpowiedzialności Kliniki za rzeczy, przedmioty wartościowe i pieniądze pozostawione bez nadzoru.
- na czas wykonywania zabiegu usługi, wyłączyć wszystkie urządzenia elektroniczne, w tym w szczególności telefon komórkowy,
- poszanowania mienia będącego własnością podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą. Szkody powstałe z winy pacjenta zostaną usunięte na jego koszt.
- Pacjent zobowiązany jest wpłacić do kasy Kliniki należność z tytułu usunięcia szkód powstałych z jego winy, w wysokości odpowiadającej rzeczywistym kosztom ich usunięcia,
- poszanowania mienia innych pacjentów,
- zachowania czystości w miejscach, z których korzysta,
- przestrzegania norm współżycia społecznego,
- przestrzegania zaleceń personelu Kliniki,
- przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz przepisów przeciwpożarowych.
§ 9.
- Klinika prowadzi dokumentację medyczną pacjentów korzystających z usług świadczeń zdrowotnych.
- Dokumentacja medyczna zawiera:
- imię i nazwisko pacjenta, datę urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- opis stanu zdrowia pacjenta lub udzielonych mu świadczeń zdrowotnych,
- datę sporządzenia.
- Klinika udostępnia dokumentację medyczną:
- pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta,
- Organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru,
- Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów,
- lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia.
- Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Klinika nie pobiera opłaty.
- Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, chyba, że przepisy powszechnie obowiązujące stanowią inaczej.
- Po upływie okresów przechowywania wymienionych powyżej, dokumentacja zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
§ 10.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Klinikę w celu:
- udzielenia świadczenia zdrowotnego – na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- realizacji praw pacjenta (przechowywania dokumentacji medycznej, udostępniania, jak również realizacji obowiązku informacyjnego) – na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- wykonywania badań statystycznych – na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- przekazania informacji do Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- wystawienia faktury VAT – na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- kontaktu telefonicznego/ e-mailowego w sprawie wizyty – w przypadku wyrażenia zgody.
- Przetwarzane dane osobowe mogą być wykorzystywane przez Klinikę ze względu na jego interes prawny w związku z przesłaniem aktualnych promocji w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Odbiorcami przetwarzanych danych są:
- osoby wykonujące zawód medyczny, w celu udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna,
- upoważnieni pracownicy Kliniki,
- osoba upoważniona przez pacjenta,
- organy władzy publicznej, w tym Rzecznik Praw Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia, organy samorządu zawodów medycznych,
- konsultanci krajowi i wojewódzcy, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli,
- podmioty, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia,
- upoważnione przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą,
- minister właściwy do spraw zdrowia, sądy, w tym sądy dyscyplinarne, prokuratura, lekarz sądowy i rzecznik odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
- podmioty prowadzące rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów,
- komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji,
- osoby wykonujące zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia,
- wojewódzkie komisje do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania,
- spadkobiercy w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
- osoby wykonujące czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia,
- członkowie zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, 2003 i 2173), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań,
- Inspektor Ochrony Danych,
- Biuro Rachunkowe,
- dostawca oprogramowania do prowadzenia dokumentacji medycznej w formie elektronicznej,
- informatyk w celu utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna elektroniczna,
- podmioty przetwarzające na podstawie zawartej umowy, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna.
- Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:
- Dane zawarte w dokumentacji medycznej indywidualnej:
-2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym pacjent opłacił usługę – w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie,
-5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza – w przypadku skierowań na badania lub zleceń lekarza,
-20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
-30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon – w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia;
-30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu – w przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana;
- Dane zawarte w dokumentacji medycznej zbiorczej – przez okres 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu.
- Dane zawarte w Rejestrze udostępnionej dokumentacji medycznej – przez okres 20 lat, od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wpisu.
- Dane zawarte na fakturze VAT – przez okres 5 lat – zgodnie z art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług Dz.U.2017.1221 t.j. z dnia 2017.06.24.
- Dane osobowe podawane obowiązkowo na podstawie § 10 Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej prowadzonej w podmiotach leczniczych dla osób pozbawionych wolności oraz sposób jej przetwarzania (Dz.U.2016.258): a) Imię i nazwisko,
b) PESEL,
c) Data urodzenia,
d) Adres zamieszkania,
e) Imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego,
f) Adres zamieszkania przedstawiciela ustawowego.
- Dane przetwarzane dobrowolnie:
a) Numer telefonu,
b) Adres e-mail.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych, osobie której dane są przetwarzane przysługuje prawo do:
- dostępu do danych,
- sprostowania danych,
- usunięcia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawa,
- ograniczenia przetwarzania – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawna,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- przenoszenia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawa,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych na podstawie wydanej uprzednio zgody, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeżeli przetwarzanie danych odbywa się w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.
§ 11.
- Pacjent ma prawo do składania skarg i wniosków dotyczących działalności podmiotu. Skargi i wnioski należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres vatanmed.poland@gmail.com
- W celu rozpoznania skargi (wniosku), zgłaszana przez Pacjenta skarga (wniosek) powinna zawierać co najmniej:
a) dane osoby zgłaszającej skargę (wniosek): imię i nazwisko, datę urodzenia, adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu,
b) informację o świadczeniu, którego dotyczy skarga (wniosek): rodzaj świadczenia, termin wykonania,
c) osnowę skargi (wniosku).
- Skargi (wnioski) będą rozpatrywane w terminie do 30 dni roboczych od dnia ich wpływu. Decyzja zostanie przesłana pacjentowi na wskazany w skardze (wniosku) adres korespondencyjny.
- Na żądanie Kliniki, pacjent ma obowiązek stawić się w placówce Kliniki osobiście we wspólnie uzgodnionym terminie, w celu weryfikacji zgłaszanych zastrzeżeń przez pacjenta, jeżeli w ocenie Kliniki taka wizyta okaże się w danym przypadku konieczna na potrzeby oceny zasadności zgłaszanej skargi.
Dwukrotne niestawienie się pacjenta na uzgodnionej wizycie jest równoznaczne z zamknięciem procesu rozpatrywania skargi (wniosku) złożonej przez pacjenta i rozpoznaniu skargi (wniosku) bez ww. weryfikacji.
- Klinika, uznając skargę (wniosek) zobowiązuje się do naprawienia wady lub w przypadku gdy naprawa jest niemożliwa, zwrotu pieniędzy.
§ 12.
- Każdy pacjent zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz inne przepisy powszechnie obowiązujące.
- Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonywania zobowiązań związanych z daną usługą będą rozstrzygane przez Sąd Właściwy dla siedziby Kliniki.
- Klinika zastrzega sobie prawo do dokonania modyfikacji postanowień niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż wprowadzone zmiany nie będą naruszały praw nabytych przez pacjentów przed wejściem w życie zmian niniejszego Regulaminu.